lørdag den 28. november 2009

Google AdWords nu personlig

Det har været længe undervejs, men Google endelig begyndt at tilpasse deres AdWords-søgeannoncering til tidligere adfærd søgepersoner: Ved fastlæggelsen af, hvilke annoncer der skal vises på en Google-søgning resultat side, AdWords-systemet evaluerer nogle af brugerens tidligere søgninger i løbet af deres søgning møde samt den nuværende søgestreng. Hvis systemet opdager en forbindelse, vil det vise annoncer, der relaterer til disse andre forespørgsler, også.

Det virker ved at generere lignende vilkår for hver enkelt søgning baseret på indholdet af den aktuelle søgning og, hvis det skønnes relevant, er den tidligere søgninger i en brugers søgning session.There været antydninger af dette kommer i et stykke tid. Sidste år var der forslag om, at denne funktion blev A / B-testes. Tidligere, Google har en mildere form for personlige annoncemålretning hvis den umiddelbart foregående forespørgsel kunne findes i den henvisende. Nu er de endelig har lanceret reel personlig reklame ved hjælp af søgefunktionen historie ud til alle.

For mere om Googles personlige annoncering, er du måske interesseret i mit tidligere indlæg, \ "Google lancerer personlige annoncering \", på den interesse-baserede adfærdsmæssige annoncering Google for nylig lanceret for AdSense.

Se også min juli 2007 indlæg, \ "Hvad for at annoncere, når der ikke er nogen kommercielle hensigt? \"

Ingen kommentarer: